Vraag hieronder uw vrijblijvende offerte aan. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
“Je MOET me helpen!’ ’Ik weet je te vinden.’ ’Dit kan niet waar zijn!’ ‘Ik wil dat je het nu oplost!’ Klanten stellen zich steeds mondiger en veeleisender op. Ze staan geregeld zo onder druk dat ze hun emoties niet meer de baas kunnen. Landelijk gezien neemt de agressie sterk toe. Klanten accepteren minder en worden soms zelfs persoonlijk. In hun frustraties kunnen klanten te ver gaan en dit laat weinig medewerkers koud. De impact van zulke emotionele gesprekken op medewerkers is vaak fors. Een training omgaan met agressie kan u helpen om goed en adequaat te kunnen reageren.
In deze training leert u hoe kunt omgaan met agressie en hoe u (potentiële) agressieve klanten het beste kunt benaderen. U leert hoe u de escalatie van een gesprek kunt herkennen en wat u kunt doen om agressie te verminderen of zelfs te voorkomen. Daarnaast leert u omgaan met de effecten van agressief gedrag. Zo vergroot u uw eigen werkplezier en veiligheid en die van uw collega’s.
Het gaat hier om de meest voorkomende vorm van agressie: agressie die voortkomt uit frustratie. In de training omgaan met agressie kunnen we werken met een gedragsacteur. werken we met een gedragsacteur. In de oefening met de acteur krijgen de deelnemers gerichte feedback op het effect van hun gedrag en oefenen ze nieuwe vaardigheden. Dit vergroot de impact van de training op hun dagelijkse werk.
Leerresultaten
U hebt uw weerbaarheid vergroot en meer zelfvertrouwen gekregen.
U kent verschillende soorten agressie.
U kunt de mate van escalatie van een gesprek herkennen.
U kunt door gebruik van de juiste communicatieve vaardigheden gesprekken de-escaleren.
U bent assertiever en kunt beter grenzen stellen.
U kunt de veiligheid van uzelf en de ander waarborgen door de juiste beslissingen te nemen.
U kent de effecten van agressie op uzelf.
U kent technieken om agressieve incidenten beter te verwerken.
Programma
Het belang van "omgaan met agressie"
Verschil tussen emotie en agressie
De verschillende vormen van agressie
Wat bevordert het ontstaan van agressie?
Hoe merkt u of een gesprek escaleert?
Hoe kunt u frustratieagressie verminderen?
Gevolgen van frustratieagressie
Preventie van agressie: welke mogelijkheden zijn er om agressie te voorkomen?
Verwerking van zeer emotionele gesprekken: hoe raakt u de spanning hiervan kwijt?
Doelgroep
Iedereen die te maken krijgt met agressie
Deelnemers
Maximaal 15 deelnemers per training
Kosten en duur
De cursusduur is twee dagen. De kosten voor deze training zijn op aanvraag. De prijzen zijn inclusief cursusmateriaal en verzorging tijdens de cursusdagen. U ontvangt een certificaat na deelname.
In Company
Wij bieden de mogelijkheid om deze training In Company te verzorgen. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Bezig met laden...
Er zijn %s resultaten. Scroll naar boven.
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.